9 جذابیت شگفت انگیز ترکیه

وبلاگ جامع تورهای ارزان استانبول

9 جذابیت شگفت انگیز ترکیه

۲۶ بازديد

به نقل از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب " اگر به گردشگری و سفرهای خارجی علاقه دارید  تور ارزان استانبول  از سفربانک می تواند بهترین گزینه برای شما باشد.   9 حقیقت جذاب از استانبول که همواره باعث خاص بودن این شهر تاریخی شده و در کمتر منبعی به آن اشاره شده است، در ادامه بیان خواهیم نمود. با ما همراه باشید.

9جذابیت شگفت انگیز ترکیه

1.ترکیه سرزمین آثار یونسکو

انتخاب نوع تور مسافرتی به ترکیه زمانی که هدف دیدن آثار ارزشمند و تاریخی ترکیه باشد، اهمیت چندانی ندارد. در فهرست جهانی یونسکو 13 اثر در ترکیه وجود دارد. همچنین 62 اثر دیگر از آثار تاریخی نفیس ترکیه  نیز نامزد قرار گرفتن در فهرست یونسکو هستند. لازم به ذکر است که ایران عزیزمان 24 اثر تاریخی در یونسکو به ثبت رسانده است.

2.استانبول،  قدیمی ترین و بزرگترین بازار دنیا

گرند بازار استانبول در سال 1455 میلادی بعد از فتح قسطنطنیه توسط عثمانیان ساخته شده است. این بازار با دارا بودن 3000 فروشگاه و 61 کوچه،  بزرگترین و قدیمی ترین بازار سرپوشیده می باشد. با وجود افزایش تعداد بازارها و مغازه های مدرن و لوکس در ترکیه ، این بازار همچنان یکی از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری استان استانبول است. جالب است بدانید که این بازار در سال 2014 با 91 میلیون بازدید کننده بیشترین نرخ بازدید را در سایر جاذبه های گردشگری جهان  داشته است.

3.ترکیه زادگاه بابانوئل

بابانوئل در واقع یک کشیش مسیحی به نام سنت نیکلاس بود که حدود قرن چهارم میلادی در منطقه ترکیه امروزی زندگی می کرد. وی در آن زمان به دلیل برخورد مهربانانه با کودکان مشهور شد و این رفتار باعث شد که این باور در میان مسیحیان وجود داشته باشد که در شب سال نو سنت نیکلاس ، معروف به بابانوئل ، می آید و به آنها هدیه می دهد. مقداری بیاورید. این اعتقاد راسخ در میان کودکان وجود دارد که آنها در شب سال نو جوراب های بلندی را روی درخت کریسمس آویزان می کنند و سپس به امید اینکه صبح کریسمس پر از کادو باشند می خوابند.

9جذابیت شگفت انگیز ترکیه

4.ترکیه زادگاه لاک پشت ها

ساحل ایزتوزو به طول 4.5 کیلومتر در نزدیکی دالیان در جنوب غربی ترکیه واقع شده است. این ساحل محل ساخت لانه  لاک‌پشت‌های دریایی به نام « کارتا کارتا » می باشد. ساحل ایزوتوزو به خصوص در فصل تولید مثل و تخم ریزی کاملاً محافظت می شود. البته گاهی اوقات می توانید لاک پشت های کوچک را هنگام شنا در آب مشاهده کنید.

5.سفر زیرآبی بین دو قاره اروپا و آسیا در ترکیه

به واسطه موقعیت جغرافیایی خاص ترکیه که در دو قاره قرار گرفته است، گردشگران تور استانبول از سال 2013 می توانند از تونل زیرآبی ساخته شده در تنگه بسفر که به تنگه استانبول شهرت دارد،  استفاده و بین این دو قاره به راحتی رفت و آمد کنند. لازم به ذکر است تنگه بسفر باریک ترین تنگه جهان می باشد که امکان کشتی‌رانی در آن مهیا می‌باشد.

6.ترکیه سرزمین غذاهای خوشمزه

اشتراک فرهنگی و غذایی ترکیه با فرهنگ اصیل ایرانی سبب شده است برای مسافرت به ترکیه نگران خورد و خوراک خود نباشیم. هر شهر ترکیه غذای مخصوص به خود را دارد و این امر باعث تنوع غذایی بالا غذاهای ترکی شده است. انتخاب بهترین غذا در بین این همه غذا، امری دشوار است. در ادامه به نام چند غذای مشهور اشاره می شود.

  • دونر کباب
  • لاهماجون
  • پیده
  • کوفته
  • بورک
  • کومپیر

7.استانبول اولین زادگاه گل لاله

تصور عموم مردم بر این است که هلند زادگاه گل لاله باشد. اما باید بدانید زادگاه گل لاله استانبول می باشد و از سال 2006 هر ساله جشنواره گل لاله  رنگ و بوی استانبول را جلای بیشتر بخشیده و بر محبوبیت این شهر افزوده است. امروزه لاله یکی از نمادهای سنتی ترکیه است. اشعار بسیاری برای توصیف زیبایی لاله ها به زبانهای مختلف سروده شده است. همچنین لاله نماد سربازهای فداکار وطن می‌باشد.

8.وجود بیش از 130 قله در ترکیه

شاید شهر پر از جاذبه و بازارهای متعدد و غذاهای لذیذ ترکیه این باور را ایجاد نماید که طبیعت ترکیه به اندازه این جاذبه‌ها، جذابیت ندارد. اما این گونه نیست ! ترکیه با دارا بودن بیش از 130 قله 3000 متری هر ساله سیل عظیمی از گردشگران  را برای تفریح و اسکی پذیرا می‌باشد. کوه پلندوکن با ارتفاع 3125 متر در استان ارزوزم بلندترین قله ترکیه می باشد.

9جذابیت شگفت انگیز ترکیه

9.استانبول سرزمین هنرمندان

چندین سال است که هنرمندان خیابانی نقاشی های بسیار جالبی را بر روی در و دیوارهای این شهر نقاشی می کنند و ظاهر شهر را بسیار جذاب تر می کنند. جالب است بدانید گردشگران خارجی تور استانبول از این نقاشی‌های خیابانی  به عنوان جاذبه گردشگری استانبول نام می برند. آمارهای نشان می دهد در بازه ۹ ماه سال ۲۰۱۷ ، بیش از ۲۶ میلیون گردشگر خارجی وارد ترکیه شده است. این میزان در مدت مشابه سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به ترتیب 76/29  و ۲۵/۲۰ میلیون نفر بوده است. البته این آمار مربوط به گذشته می باشد ولی نرخ  گردشگری به ترکیه در ایام کرونا با استناد به اینکه ترکیه 50 میلیون دوز واکسن خریداری کرده است، تغییر چندانی نداشته است.

سخن پایانی

در این مقاله برخی از جاذبه های گردشگری استانبول که در کمتر منبعی به آن اشاره شده است، ارائه شد. وب سایت گردشگری سفربانک پکیج های مختلفی برای تور ارزان استانبول دارا می باشد که طبق خدمات و هتل های انتخابی میتوانید نسبت به انتخاب هر کدام اقدام نمایید. برای این منظور می‌توانید با شماره 09 666 888 – 021 تماس حاصل فرمایید و با به وب سایت ما به آدرس www.safarbank.net مراجعه نمایید. "

منبع : سفربانک

یادگیری زبان ترکی استانبولی سخت است؟

ترکی یک زبان متفاوت است. برای شما به عنوان یک فارسی زبان یادگیری زبان فرانسه یا آلمانی راحت تر خواهد بود.

اما اگر می خواهید در کاپادوکیا بگردید یا از ایاصوفیه دیدن کنید یا با مردم بومی مکالمه داشته اشید، باید زبان ترکی را یاد بگیرید.

در واقع، یادگیری ترکی استانبولی نه تنها امکان تعامل با ترکها بلکه امکان آشنایی با سایر زبان های ترکی مانند آذربایجانی و ترکمنی را نیز فراهم می کند. در واقع، اگر بتوانید به ترکی صحبت کنید، احتمالا می توانید با مردم آذربایجان یا ترکمنستان نیز ارتباط برقرار کنید.

در یادگیری این زبان باید به سه مورد زیر که ممکن است به نفع شما باشند توجه داشته باشید:

  • ترکی از الفبای لاتین استفاده می کند
  • ترکی یک زبان کاملا آوایی است
  • زبان ترکی بسیار منظم است و استثنائات بسیار کمی دارد
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.