تاریخچه استانبول به روایت کوتاه

وبلاگ جامع تورهای ارزان استانبول

تاریخچه استانبول به روایت کوتاه

۲۶ بازديد
به نقل از واضح آرشیو وب فارسی " اکثر مردم استانبول را به عنوان سرزمین تفریح و گردشگری می‌شناسند اما تاریخ استانبول بسیار کهن و پر از اتفاقات و حوادث تاریخی مهم بوده است. اگر قصد سفر به استانبول را دارید، حتما مقاله را تا انتها بخوانید.  همچنین می‌توانید با تور ارزان استانبول از سفربانک تجربه‌ی سفر برای دیدن این شهر تاریخی را داشته باشید.


راهنمای تور ارزان استانبول

استانبول در دوران باستان تا به امروز

اولین نشانه وجود انسان در استانبول به دوران مفرغ مرتبط می‌شود. پایتخت روم شرقی در زمان پادشاهی رومیان، استانبول بوده که این موضوع سبب شد درآن دوران به استانبول به کشورهایی همچون سوریه و فلسطین احاطه داشته باشد. 700 سال قبل از میلاد مسیح یونانیان ، استانبول را بنا نهادند و نام آن را بیزانتیوم نامیدند. سالیان بعد داریوش پادشاه قدرتمند ایرانی بیزانتیوم را تصرف و تحت سلطه ایرانیان درآورد.

بعد از پیروزی رومیان بر بیزانتیوم رونق به این شهر بازگشت. همزمان با پیروزی کنستانتین نام قسطنطنیه بر این شهر تاریخی قرار گرفت. در این دوران طلائی مدرسه‌ها، بازارها ، اماکن تاریخی و باستانی زیادی ساخته شد که امروزه آثار آن قابل مشاهده است. لازم به ذکر است در زمان سلجوقیان این شهر به استانبول تغییر نام داده است. امروزه استانبول یکی از کلان شهرهای بزرگ دنیا محسوب می‌شود.

موقعیت جغرافیایی استانبول

استانبول در کنار ساحل دریای مرمره واقع شده و تنگه بسفر که از میان این شهر تاریخی میگذرد، این شهر زیبا را به دو نیمه شرقی و غربی تبدیل نموده است. لازم به ذکر است تنگه بسفر سبب شده نیمی از استانبول در قاره اروپا واقع شود. اگر قصد سفر به استانبول را دارید، پیشنهاد می‌شود برای اطلاع بیشتر از اماکن تاریخی و جاذبه‌های استانبول به وب سایت جامع گردشگری سفربانک مراجعه فرمایید.


Istanbul tour

7 مکان تاریخی استانبول

حال که با قدمت چند هزار ساله استانبول آشنا شدید، در ادامه به شرح مختصری از اماکن تاریخی استانبول می‌پردازیم. لازم به ذکر است از آنجایی که تورهای استانبول به خاطر کرونا لغو شد ، با رعایت پروتکل های بهداشتی تور استانبول در حال حاضر در دسترس می‌باشد.

1.     ایا صوفیه «Hagia Sophia»

یکی از نمادهای اصلی ترکیه و استانبول که هر ساله گردشگران زیادی از سراسر دنیا را به استانبول می‌کشاند، مسجد ایاصوفیه است که در سال 537 به دست امپراطور یوستینیانوس ساخته شده است. این مسجد در برهه‌ای از تاریخ به عنوان کلسیا مورد استفاده قرار گرفته است. امروزه این مکان تنها، موزه می باشد که سالیانه 3 میلیون بازید کننده از سراسر دنیا به سمت خود می‌کشاند.

2.     کاخ « Tapkapi »

کاخ توپکاپی در مرکز یک حیاط بزرگ در دوران عثمانی ساخته شده است. معماری خاص کاخ توپکاپی سبب شهرت بیشتر آن شده است. دید این کاخ به دریای مرمره و رودخانه Golden Horn بسیار عالی می باشد که اهمیت جغرافیایی این کاخ را نشان می‌دهد. بسیاری از آثار مقدس اسلام در این کاخ نگهداری می‌شود.

3.     قصر زیرزمینی «Basilica Cistern»

در دوران یوستینیانوس قصر باشکوه باسیلیکا در قنات و زیر زمین به فاصله 150 متری از ایاصوفیه به وسعت 10 هزار متر ساخته شده است. هوای این کاخ زیرزمینی بسیار مرطوب و برای تابستان های پرحرارت ترکیه بسیار مطبوع می‌باشد.


مسجد سلطان احمد در تور ارزان استانبول

4.     مسجد سلطان احمد

عثمانی ها برای نشان دادن قدرت خود در سال 1609 تا 1616 این مسجد باشکوه را بنا نهادند. گنبدهای این مسجد به صورت پله‌ای و در تعداد بالایی است و 6 مناره در این مسجد استفاده شده است. این مسجد بزرگترین حیاط در بین مساجد عثمانی را دارد.

5.     روملی حضار

سلطان محمد دوم قلعه روملی را در مدت 4 ماه در سال 1452 به هدف آماده شدن دولت عثمانی برای حمله به قسطنطینه که باعث سقوط امپراتوری بیزانس بود، ساخت. این قلعه دارای 16 دیوار بلند و برج و حیاط بسیار سرسبز می‌باشد.

6.     کلیسای چوره

کلسیای چوره در دوران بیزانس به عنوان خواهر کوچک ایاصوفیه بنا نهاده شده است. در قرن 16 این کلیسا تبدیل به مسجد عثمانی شد و اینک به عنوان موزه قابل استفاده عموم قرار گرفته شه است.

7.     برج گالاتا

یکی از این بنا‌های قدیمی استانبول برج گالاتا است که با نام the Christea Turris نیز شناخته می شود. ساختار خاص استوانه‌ای این برج  و قدمت کهن آن، سبب خاص بودن آن شده و هر ساله گرشگران زیادی از سراسر دنیا برای دین این برج راهی استانبول می‌شوند.

سخن آخر

قدمت تاریخی استانبول سبب پرطرفداری آن میان گردشگران ایرانی و خارجی شده است. تورهای مختلفی در زمان های مختلف برای بازدید از استانبول وجود دارد که از میان آنها تور ارزان استانبول از سفربانک با تضمین مناسب‌ترین قیمت و کیفیت بالا در اختیار گردشگران قرار دارد. برای اطلاع بیشتر از تورها میتوانید با شماره 09 666 888  021  تماس حاصل فرمایید و با به وب سایت ما به آدرس www.safarbank.net مراجعه نمایید. " 

منبع : https://vazeh.com/n16033464/%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%ae%da%86%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86%d8%a8%d9%88%d9%84-%d8%a8%d9%87-%d8%b1%d9%88%d8%a7%db%8c%d8%aa-%da%a9%d9%88%d8%aa%d8%a7%d9%87

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.